Onze school

Welkom!

Komt u binnenkort in deze wijk wonen? Gaat uw kind binnenkort voor het eerst naar de basisschool? Zoekt u misschien een school die beter bij uw kind past? Wellicht kan onze site een bijdrage leveren aan het beantwoorden van uw vragen.

Wilt u echter een compleet beeld van onze school krijgen dan nodigen wij u graag uit voor een persoonlijk gesprek en een rondleiding door onze school.

Wij zien leren als een ontdekkingsreis. Daarom heet onze school De Ontdekking.

Kinderen leren bij ons op school te ontdekken waar hun talenten, hun kansen en mogelijkheden liggen. Daardoor is leren op OBS De Ontdekking een reis naar kennis en vaardigheden.

Deze naam verwijst ook direct naar het adres van de school “Het Kraaiennest”. Vanuit het Kraaiennest speuren wij onze omgeving af, op zoek naar kansen en mogelijkheden.

De 8 zeilen in het logo passen niet alleen bij het maritieme karakter van onze wijk, maar verwijzen ook naar de 8 groepen van het basisonderwijs. Ieder jaar zet een kind een zeil bij om na 8 jaar op volle kracht richting het voortgezet onderwijs te gaan.